ReDescoperă Planeta Albastră (în cinci zile de vacanță) II

planeta
ReDescoperă Planeta Albastră (în cinci zile de vacanță) I
2018-02-11
Untitled design
Feedback Științescu Hub
2018-03-15
planeta
Miercuri am fugit de oceanele de gheață ale Polilor și ne-am îndreptat spre incredibilele păduri tropicale. Nu înainte însă de a testa cum grăsimea oferă protecție în frigurile extreme de la antipozi.
Junglele sunt casă pentru mii de specii de plante și animale, care mai de care mai ciudate. Maeștrii ai camuflaului ca în orice loc în care cel mai bine adaptat supraviețuiește. Chiar și în aceste zone luxuriante, se dă o luptă continuă pentru resurse, poate chiar mai aprigă decât în cele mai aride deșerturi. Cu defrișările actuale și transformarea acestora în pășuni pentru creșterea de animale, cele mai multe specii găsite pe glob sunt din ce în ce mai înghesuite.
Și da, am folosit din nou spumă de ras (ne-a mai rămas puțină) pentru a simula un nor și a urmări picăturile de ploaie. Apoi am continuat lucrul la diorama noastră.
Știm acum că deșerturile se măresc, dar nu suntem complet siguri cum au apărut. Sahara s-ar putea să fie fundul unei mări care a secat și ne-am gândit că asta am putea explora în continuare. Ziua de joi am început-o cu un joc de recapitulare cu animale în care ne-am amintit și consolidat descoperirile. Ne-am gândit ce mânâncă și am observat diferențele dintre animale pe măsură ce schimbam habitatul.
Am aflat de unde vine nisipul, de ce e marea sărată. Am învățat să folosim un microscop pentru a vedea mai bine cele mai fine fire de nisip și ne-am dat seama că lucrurile nu sunt chiar așa cum par la prima vedere – uneori este nevoie să ne apropiem pentru a înțelege mai bine.
Apoi am făcut o coca pentru a modela din ea pământul uscat și animalele ce se ascund în cenușiul lui.
Timpul arată diferit pe hârtie și vineri a venit mai repede decât ne-am așteptat. Am lăsat pentru ultima zi habitatele acvatice, deși mai vorbisem despre specii de pești și mamifere acvatice și mai înainte. Am învățat cum se formează valurile și că sunt un fel de tunete care se văd în loc să se audă (ultima fiind ideea lor). Am văzut cum reușesc peștii să plutească, unde apar cascadele și ce sunt mlaștinile. Am învățat să desenăm un pește și ne-am finalizat diorama reprezentând cele patru habitate: zona polară, jungla, deșertul cald și marea.
A fost o săptămână plină, dar care s-a terminat mult prea repede. De abia așteptăm următoarea vacanță.

Georgiana Popa

Trimite mai departe pasiunea pentru știință

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *